De kracht van animatie in marketing

Adverteren Marketing & Communicatie
Animatie in marketing

Marketinguitingen kennen verschillende vormen, zoals afbeeldingen, video’s, brochures, podcasts en natuurlijk tv-commercials. Heb je ooit nagedacht over de kracht van animatie in marketing? Animatie is namelijk een krachtig hulpmiddel dat bedrijven gebruiken om ingewikkelde ideeën op een eenvoudige en aantrekkelijke manier over te brengen, de betrokkenheid te vergroten en emotionele connecties met het publiek te bouwen. Benieuwd hoe? Lees met ons mee in deze blog!

Valt je iets op?

“Een animatie is uitermate geschikt om de aandacht te trekken van je doelgroep. Uiteraard is dit een heel eenvoudig voorbeeld van hoe animatie toegepast kan worden in marketing, maar het laat wel zien dat het opvalt. Opvallendheid kan ook gecreëerd worden door een unieke stijl toe te passen, zoals in een case voor MIK Click Go.

Uitleg van Complexe Concepten (Explainer Video’s)

Animatie draagt ook bij aan het vertellen van concepten en verhalen. Het voordeel van animatie is dat je in principe alles kunt maken wat je wilt. Dat betekent dus ook dat je een bepaald concept op dé juiste manier kunt uitleggen. Zo kun je jouw dienst of product op een eenvoudige manier adverteren die aansluit bij je doelgroep. Een goed voorbeeld van het vertalen van een complex verhaal naar een animatie is de explainer video hieronder voor Cubics.

 

 

Emotionele Connectie met Animatie Marketing

Iedere marketeer weet dat het opbouwen van een emotionele connectie enorm belangrijk kan zijn voor bepaalde marketingcampagnes. Zo ook een animatie die we hebben gemaakt voor StandBy Zorg. Kijk eens naar de onderstaande geanimeerde kat, onweerstaanbaar toch?

Verhogen van Betrokkenheid en Conversies

Een animatie kent ongelimiteerde mogelijkheden en is voor ieder concept en doelgroep op maat te maken. Dat betekent dat je je doelgroep beter kunt bereiken en daarmee de betrokkenheid kunt verhogen. Ook kun je de kijker een betere beleving geven, waardoor het product of dienst beter zal aanslaan. Het verhogen van de betrokkenheid en het begrip zal vervolgens resulteren in meer conversies!

Op zoek naar een oplossing voor jouw vraagstuk?
Vraag het een van onze 24+ experts in een gratis intake sessie.
Commercial Director
Sander Groenewege
Bekijk de volledige case voor meer details.