Rinkel – Eenvoud en waarde

Een toegankelijke telefooncentrale voor kleine bedrijven, waarmee je eenvoudig een vast nummer via de mobiele telefoon of computer kunt gebruiken.
De vraag

Kun je de eenvoud en vooral waarde van Rinkel tonen in een aantrekkelijke animatie, die ook direct vragen van potentiële gebruikers wegneemt? 

De waarde zit ín de eenvoud. Maar juist door deze eenvoud stonden potentiële klanten nog niet helemaal… te rinkelen. Tijd om aan de bel te trekken! Wij hielpen met animatie de toekomstige gebruikers te overtuigen en al hun eventuele vragen te beantwoorden. Win-win, want zo behaalden we meteen het secundaire doel: het verlagen van de vraag naar support.

Deliverables/type product

Conceptfase

Voor deze top-animatie hebben we in co-creatie met Rinkel de stijl van de animatie bepaald. Tijdens een creatieve sessie hebben we stap voor stap de huisstijl en de identiteit van dit nieuwe telecombedrijf besproken. Vanuit hier maakten we een eerste vertaling naar een stijl die paste bij Rinkel en ook zou opvallen bij de doelgroep. Een erg leuke, zeer leerzame maar vooral effectieve sessie met het team van Rinkel.

Met animatie kun je alle kanten op, wordt het 2D of 3D? We maakten verschillende moodboards en legden deze voor aan Rinkel. Hieruit kwam naar voren dat 3D-animatie het beste paste bij Rinkels visie van de video. Specifieker: een minimalistische en duidelijke 3D-animatie, volledig passend bij de brandguide van Rinkel. Dit was het startpunt voor ons team, bestaande uit diverse grafisch designers, 3D-specialisten en art directors. Het gebruik en bespreken van deze moodboards heeft het team geïnspireerd tot een uniek ontwerp voor de key visual; één afbeelding in de stijl van de te maken animatie.

Het Proces.
Van schets naar 3D.
Het Proces.
Van schets naar 3D.
Het Proces.
Van schets naar 3D.
Het Proces.
Van schets naar 3D.

Het eindresultaat: Een 3D animatie om je vingers bij af te likken.

Lichelle van der Wiel
Rinkel - Marketing Manager
Wat het samenwerken met Bigfish zo prettig maakt is het snelle schakelen, de creativiteit en de flexibiliteit van het hele team. Het was geen eenvoudige opdracht, maar we zijn zeer tevreden met het eindresultaat!
Op zoek naar een oplossing voor jouw vraagstuk?
Vraag het een van onze 24+ experts in een gratis creatieve sessie.
Commercial Director
Sander Groenewege
Portretfoto van Jeroen Westenbroek.
Managing Director
Jeroen Westenbroek
Portretfoto van Luc Lutters
Creative Director
Luc Lutters
1
/
3

Ook interessant

Bekijk de volledige case voor meer details.